Friday, October 22, 2010

Batu

thus is actually my unfavourable 2
tapi tak brape nak marah, cuma rasa sengal2 dgn kejadian nih
so takyah tajuk besar2 kat atas tu
bukan tulis sbb nak bgtau ape saya ada (diingatkan!!)
tulis sbb nak bgtau ape saya alami

nape la segelintir org2 kite ni, suke judge by appearance
me and hubby, frankly, simple people
sometimes, adela berhias2 kot
but not a daily thing la
my hubby, lg la..hehe kekadang boleh jd isu

so, the story
after raya holiday, i lost one of my XXX wuwuwu, hatiku sangat2 terguris
from my engagement ring
bought it at Wah Chan
my fault mungkin, sbb pakai tangan kanan..my handy hand

so, last Sunday, masa kat Angsana,
kebetulan ade Wah Chan
kitorg masuk la
ada la pmpuan2 kita ni
bile nampak kitorg masuk,
serius je muka, senyum pun tak

Saya tanye kat sorg ni,
"Dik, kalo nak ganti XXX ni boleh ke?brape?"
"dlm 50 camtu..boleh saya tgk"
saya pn bukak cincin and bagi die tgk
"aa, dlm 50"
"Kalo celup balik kasi putih?"
"hmm, dlm 100 camtu" masih muka serius. Saya pulak rasa haa, 50 je tukar??bia betul

At the same time sorg lg dtg tgk jugak, pastu die cam lebih mengetahui kot..
psl die pnggil sorg lg pmpuan yg lebih mengetahui dari die
Org ke 3 ni kate
"Jap ye, saya nak check jap"
Dia bawak masuk bilik die, i guess nak gune teropong die
Bile die kuar, die ckp2 dgn the 1st 2 ladies
saya dgr derang sebut2 "real XXX"
Lalu..
Pmpuan 3: "aa Kak, kalo ni saya agak dlm ___ hinggit..saya agak je la,,ni anggaran saya..kena check betul2"
Bad: "aa, sbb bukan American XXX kan"
Pmpuan 1: "bukan, so kena tanye kilang dulu..anak akak umur brape kak? setaun? oo tembam ek..bla bla bla bla" tetibe berubah wajah, mode peramah
..
..
..
..
..
..
..

apekah ?????

sgt menjengkelkn saya dn suami..
sampai ke rumah kitorg masih rasa jengkel
saya rasa sgt tak suke bile org judge based on appearance
lagi2 bile org kite yg buat camtu
camne la org asik tak mengate je org kite itu ini itu ini

jengkel

saya benci entry ni

3 comments:

  1. haih...tula kan naza..org kita..macam2 kerenah dimuka bumi ni..ada yg over show off,sume nak kasitau, ada yg suka underestimate ppl mcm diorg yg paling hebat nak pndang rendah pd org lain..jengkel kan..huhu..moga2 kita tak tergolong dlm golongan ini..amin..tp kalau XXX tu mmg org akan fikir oh ni mesti entah ape2 punya brand, sbb kita jenis simple, tp kalau org yg bergaya, pakai yg local pun diorg anggap yg mahal2..huhuhu..btw naza..kita sama..me n feruz oso jenis yg simple n sempoi n selamba..mmg kdg2 leh jd isu..hehehe..

    ReplyDelete
  2. haha..betul2 nisaq..bersabo je dgn org2 sebegini (tp tak tahan nak bebel dlm blog)..wawawa

    ReplyDelete

yes?